Nieuwsbericht - 23 februari 2022

Doe mee aan Global Recycling Day

18 maart: internationaal de spot op recyclen

Op 18 maart is de jaarlijkse Global Recycling Day. Op die dag zetten we de spot op recyclen en laten we de wereld zien hoe belangrijk recyclen is. De Vereniging Afvalbedrijven roept iedereen op mooie recyclinginitiatieven te delen tijdens de vijfde editie van de dag.

Global Recycling Day is in het leven geroepen om gezamenlijk recyclen te stimuleren en promoten. Door zoveel mogelijk gebruikte grondstoffen te recyclen, kunnen ze opnieuw worden gebruikt. Daarmee zorgen we voor een opgeruimde leefomgeving en helpen we klimaat en milieu.

Films over recyclen delen op 18 maart

Op de dag zelf publiceert de Vereniging Afvalbedrijven een film over het belang van recyclen. Zij vraagt iedereen om dit te doen en de film te delen via de socials met de hashtags #GlobalRecyclingDay en #VerenigingAfvalbedrijven. Uit de filmpjes maakt de Vereniging Afvalbedrijven een selectie als Nederlandse inzending voor de Global Recycling Day van volgend jaar.

Unico van Kooten

Unico van Kooten