Header afvalstromen

Nieuwsbericht - 24 februari 2021

1- 7 maart 2021: Week van de AfvalHelden

Zet AfvalHelden in het zonnetje!

Volgende week is het zover: van 1 tot en met 7 maart 2021 worden de mannen en vrouwen uit de afvalbranche in het zonnetje gezet. Dit gebeurt tijdens de Week van de AfvalHelden, een initiatief van de NVRD, de Vereniging Afvalbedrijven en O&O Fonds GEO.

Dankzij de coronapandemie is extra duidelijk geworden hoe belangrijk de afvalbranche is voor het functioneren van de maatschappij. Een sleutelpositie hierin is weggelegd voor alle mannen en vrouwen die het werk dagelijks in de praktijk uitvoeren. Zij verdienen het om niet alleen in tijden van crisis, maar áltijd waardering en trots te ervaren. Ze zijn onze Helden - met een hoofdletter H - en dat staat centraal tijdens de Week van de AfvalHelden.

Staatssecretaris

De week wordt maandag 1 maart afgetrapt met een opening door demissionair staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat. Ook zij toont graag haar waardering voor onze branche.

Meedoen

Inmiddels is van bijna tachtig organisaties bekend dat ze meedoen aan de Week van de AfvalHelden. Meedoen kan op allerlei manieren. De initatiefnemers hebben een toolbox samengesteld met middelen die iedereen kan gebruiken om mee te doen aan de week. Zo zijn er posters, stickers en kleurplaten. Speciaal voor de week is 'De AfvalHeld' gemaakt, een magazine voor en door AfvalHelden.

Activiteiten

AfvalHelden kunnen worden getrakteerd op een goed ontbijt tijdens de Landelijke Ontbijtdag op woensdag 3 maart. Of op een taart. Tijdens de week kan die met 10% korting worden besteld op gefelicitaart.nl. Vrijdag 5 maart staan de bedrijven centraal. Binnendienst, buitendienst, inhuurkrachten en vrijwilligers kunnen bijvoorbeeld de pubquiz met elkaar spelen. Op zaterdag 6 maart krijgen milieustraten exrta aandacht. Wecycle trakteert de AfvalHelden daar in sommige gemeenten op taart.

En zo heeft elke dag van de Week van de AfvalHelden een eigen accent. Meer daarover, en meer informatie over de mogelijke activiteiten en de toolbox zijn te vinden de website weekvandeafvalhelden.nl. Organisaties kunnen zich ook via de website aanmelden om mee te doen.

Jennifer Koster-Bos

Jennifer Koster-Bos