Nieuwsbericht - 16 mei 2023

Webinar over Arbocatalogus Afvalbranche op 6 juni

Werk je in de afvalbranche en ken je de Arbocatalogus Afvalbranche nog niet? Of weet je niet goed hoe je deze kunt gebruiken bij je werk? Laat je dan informeren over de Arbocatalogus Afvalbranche tijdens het webinar dat de Stichting Arbocatalogus Afvalbranche op dinsdag 6 juni organiseert tijdens de Week van de Veiligheid in de afvalbranche.

De Arbocatalogus Afvalbranche is dé standaard voor veilig en gezond werk in onze branche. Het is een op de praktijk gebaseerd online instrument, dat maatregelen geeft voor vele gevaren. Handig hulpmiddel voor werkgevers en werknemers om ongevallen te voorkomen of in elk geval de gevaren zoveel mogelijk te beperken. In de arbocatalogus van de afvalbranche kunnen effectieve maatregelen worden gevonden voor in de eigen risico-inventarisatie- en -evaluatie (RI&E) geïnventariseerde risico’s.

Het webinar vindt plaats via Microsoft Teams, start op 10.00 uur en duurt ongeveer drie kwartier. Aanmelden is mogelijk door een mail te sturen naar info@arbocatalogus-afvalbranche.nl o.v.v. naam, bedrijfsnaam, functie en e-mailadres.

Van 5 tot en met 9 juni is de Week van de Veiligheid, een initiatief van de Stichting Arbocatalogus Afvalbranche. Tijdens deze week zetten we veilig en gezond werken in de afvalbranche centraal.

Daniëlle van Vleuten

Daniëlle van Vleuten