Persbericht - 3 oktober 2024

Vereniging Afvalbedrijven benoemt Bart van de Leemput tot nieuwe voorzitter

De Algemene Ledenvergadering van de Vereniging Afvalbedrijven heeft op 3 oktober Bart van de Leemput (61) benoemd tot haar nieuwe voorzitter. Hij volgt Boris van der Ham op die na ruim 8 jaar afscheid neemt van de branchevereniging.

"Wij zijn zeer blij met de komst van Bart van de Leemput als nieuwe voorzitter", zegt Marc Kapteijn, vicevoorzitter van de Vereniging Afvalbedrijven, "Met Bart halen wij een ervaren bestuurder en ondernemer in huis met een sterk profiel in het bedrijfsleven." Van de Leemput werkte voor Shell en was tot 2014 algemeen directeur van de NAM. Verder is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam en van Koninklijke Defensie Musea.

Het bestuur van de Vereniging Afvalbedrijven is Boris van der Ham zeer erkentelijk voor zijn jarenlange toewijding en inzet voor de afvalbranche. "Een bevlogen bestuurder met een heel persoonlijke stijl", vindt Marc Kapteijn, "Hij werd voorzitter in 2016, het jaar na het Akkoord van Parijs. Onze branche stond aan de vooravond van nieuw beleid voor circulariteit en energietransitie. Boris van der Ham heeft ons dankzij zijn kennis en ervaring van politiek Den Haag enorm geholpen. Hij heeft altijd met enthousiasme de kar getrokken en de vereniging steviger op de kaart gezet."

Bart van de Leemput is door de Algemene Ledenvergadering op 3 oktober 2024 benoemd tot voorzitter van de Vereniging Afvalbedrijven. Boris van der Ham neemt na ruim 8 jaar afscheid van de branchevereniging (foto: Vincent van de Ketterij)

Jeroen Stein

Jeroen Stein