Header afvalstromen

Nieuwsbericht - 24 maart 2020

Landelijke Compostdag afgelast

Vanwege het coronavirus en het advies van de overheid, heeft de Vereniging Afvalbedrijven de Landelijke Compostdag 2020 definitief afgelast. De Landelijke Compostdag zou dit jaar plaatsvinden op zaterdag 28 maart.

Tijdens de Landelijke Compostdag delen bedrijven en gemeenten op veel plekken in het land eenmalig gratis compost uit. Het evenement trekt elk jaar veel bezoekers. Vanwege het coronavirus en de door de overheid afgekondigde maatregelen om verspreiding van het virus in te dammen, hebben wij onze leden en gemeenten op 16 maart gevraagd de activiteiten op te schorten. Omdat sociale contacten en het samenkomen van groepen mensen zoveel mogelijk moeten worden vermeden, mogen evenementen in elk geval tot 1 juni niet plaatsvinden.

De Landelijke Compostdag 2020 gaat ook niet later dit jaar door. Mogelijk dat enkele bedrijven, op het moment dat het weer kan, compostacties organiseren. Daarvoor verwijzen we naar de lokale berichtgevingen.

Jennifer Koster-Bos

Jennifer Koster-Bos