Nieuwsbericht - 14 december 2020

Inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval opnieuw aangemerkt als ‘vitale beroepen’

Net als tijdens de lockdown in het voorjaar heeft de rijksoverheid een aantal sectoren als ‘vitaal’ gekenmerkt. Het gaat om beroepen die vragen om continue bezetting, zodat we de samenleving draaiend kunnen houden. Ouders of verzorgenden die werkzaam zijn in vitale sectoren, kunnen in de periode dat de scholen zijn gesloten, een beroep doen op kinderopvang.

Op de website van de rijksoverheid is een overzicht te vinden van de beroepen die het betreft. Hierbij is ‘inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval’ te vinden. Het werk in de sector gaat ook tijdens de nieuwe lockdown gewoon door. Bedrijven treffen de benodigde maatregelen om medewerkers te beschermen tegen besmetting met het coronavirus en om de continuïteit van het werk te garanderen. Daarbij zijn de overheidsmaatregelen en het door werknemers-, werkgevers- en brancheorganisaties in het voorjaar opgestelde werkprotocol leidend.

Jennifer Koster-Bos

Jennifer Koster-Bos