Persbericht - 19 september 2024

Bart van de Leemput voorgedragen als nieuwe voorzitter

Dr. L.E.C. (Bart) van de Leemput (60) wordt door het bestuur van de Vereniging Afvalbedrijven voorgedragen als nieuwe voorzitter. In deze functie volgt hij Boris van der Ham op die na ruim 8 jaar afscheid neemt van de branchevereniging. De Algemene Ledenvergadering van de Vereniging Afvalbedrijven zal zich op 3 oktober over zijn benoeming uitspreken.

Bart van de Leemput is een ervaren bestuurder en toezichthouder in onder meer de energiesector, de gezondheidszorg en de culturele sector. Hij werkte voor Shell en was tot 2014 algemeen directeur van de NAM. Verder is hij sinds enkele jaren voorzitter van de Raad van Toezicht van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam en voorzitter van de Raad van Toezicht Koninklijke Defensie Musea. Tevens is hij verbonden aan McKinsey als senior external advisor en aan de adviesraad van Biogeen, een Duits biogasbedrijf.

Dr. L.E.C. (Bart) van de Leemput wordt bij de Algemene Ledenvergadering op 3 oktober 2024 voorgedragen als nieuwe voorzitter van de Vereniging Afvalbedrijven (foto: Paul Kampman)

Jeroen Stein

Jeroen Stein